czwartek, 21 listopada 2013

Ulubione danie

Cześć:)
Właśnie wróciłam do domu z zajęć. Trzeba przyznać że jest chyba jakaś zmiana frontu bo już dzisiaj zimno bardzo jest na dworze- nawet specjalnie przez to zimno nie chce mi sie tyłka z domu ruszać:P
Teraz z moją mamą będziemy robić moje ulubione danie a mianowicie makaron spaghetti lub makaron tagiatelle(jak kto woli) z kurczakiem, szpinakiem i serem gorgonzolla w sosie śmietanowo czosnkowym:) mniam! Postanowiłam że nie będę taka i podzielę się z wami przepisem, to znaczy jak my to przyrządzamy zawsze( i wychodzi nieskromnie mówiąc przepyszny!) Poza tym polecam ponieważ jest to szybka w przyrządzeniu(około 15-20minut) i tania potrawa. Oto przepis na...

Makaron tagiatelle z kurczakiem, szpinakiem i serem gorgonzolla w sosie śmietanowo czosnkowym

Składniki na 4 porcje:
około 500gram makaronu tagiatelle, spaghetti lub penne
2 większe piersi z kurczaka
450g szpinaku rozdrobnionego
3/4 jednego opakowania sera gorgonzolla(można go kupić w lidlu) lub sera lazur
około 5 większych ząbków czosnku
1 i 1/2 opakowania śmietanki 18%(takiej do zup i sosów-rzadka, NIE gęsta)

Sposób przygotowania:
Pokroić na drobne kawałki w kosteczki lub trójkąciki dwie(lub więcej) piersi z kurczaka. Obrać czosnek i zmiażdżyć około 5 ząbków czosnku. Pokrojone piersi z kurczaka wrzucić na patelnię. Do tego dorzucić zmiażdżony czosnek. Podsmażyć czosnek z piersiami z kurczaka na lekko rumiany kolor. Następnie dorzucić na patelnię 450g mrożonego szpinaku rozdrobnionego. Odrazu po tym zalać szpinakiem z kurczakiem i czosnkiem 1 i 1/2 opakowania śmietanki 18%. Dobrze wymieszać. Przykryć patelnię na parę minut żeby sos śmietanowy rozmroził szpinak i się ze wszystkimi składnikami dobrze zważył. Do tego dodać rozpuszczając w tym 3/4 jednego opakowania sera gorgonzolla. Zagotować wodę na makaron. Wsypać około 500 gram makaronu do garnka. Gotować około 12 minut (w zależności od tego ile minut podają na opakowaniu po makaronie;)). Kiedy makaron się ugotuje, należy go odcedzić i wyjąć 4 miseczki i nałożyć do każdej makaron wraz ze wszystkimi składnikami (w tym sosem śmietanowym) z patelni:) Na koniec można posypać gotowe danie solą i pieprzem- ilość wedle uznania:)
Dania są już gotowe do zjedzenia:)
Smacznego!!

P@ulli$t@

5 komentarze:

Anonimowy pisze...

brzmi smakowicie na pewno skorzystam..mogłabys wrzucić jeszcze przepis na to ciasto z orzechami :0

Mariusz K. on 21 listopada 2013 19:41 pisze...

ja kiedyś pamiętam jadłem tez makaron z jakaś pasta zielona taka rzadka tzw. ja to nazywam ,,pasta"( wyglądało to zielone zmielona papka mówiąc eufemistycznie nie najlepiej, ale w smaku okazalo sie dobre :)

Marzena on 22 listopada 2013 21:59 pisze...

Potrawa wygląda naprawdę smakowicie i być może kiedyś spróbuję ją przyrządzić :) ogólnie bardzo podoba mi się Twój styl pisania postów. Przyznam, że przeglądałam sporo blogów i wiele z nich pomimo fotek jest pisanych takim przesłodzonym tonem, obrazującym uwielbienie do kogoś lub po prostu tak beznadziejnie, że nie warto czytać. Będę na pewno tu zaglądać. Oby tak dalej, pozdrawiam!:)

Anonimowy pisze...

Polecam wszystkim własnie zrobiłam przepyszne...

Paulina Michalska on 27 listopada 2013 11:36 pisze...

cieszę się że smakuje :)

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz:)