sobota, 14 grudnia 2013

Nienawiść

Witajcie :)
Oto mój pierwszy napisany przeze mnie wiersz...

"Nienawiść"
Nienawiść...cóż za uczucie niedbałe
Rodzi się w głowie niemałe
Sprawia że mgłą zachodzą oczy
A każda ciemna myśl, co sekundę kroczy.
Czy to choroba? Rzec może szczęśliwy
Lecz jego fart może być zdradliwy
Nienawiść, bowiem fałszywą potrafi być
Potrafi udawać, że kocha a w agresji żyć
Nienawiść umie też serce w kamień zgnieść
I tylko pogardę okrutną we wnętrzu nieść
Umie też zemścić się za cały świat
Zdoła dla bliźniego być gorsza niźli kat
Jednak nasuwają się pytania ewidentne
Że skoro Bóg stworzył wszystko to, co piękne
Stworzył miłość, przyjaźń, euforię i smutek
To stworzenie nienawiści, jaki w tym ma skutek?
Czy można ją nazwać czymś pięknym, potrzebnym?
Obdarzyć przeczuciem obojętnym i względnym?
Czy jest ona dobra lub do dobra prowadzi?
Czy jest tylko po to żeby ktoś na nią zaradził?
Czy to po prostu nasza wolna wola
Manipuluje wszystkim dookoła?
Hmm...


Co o tym sądzicie?
P@ulli$t@

10 komentarze:

Mariusz K. on 14 grudnia 2013 17:44 pisze...

Niemożliwe, napisałaś wiersz - to będzie jak na razie według mnie i dla mnie- jak najbardziej -zaskoczenie roku 2013 !!!!
Ale i tak nie wiem co skomentować no bo to wiersz a każdy może rożnie interpretować jezeli sa metafory :P
A mam pytanie te na koncu wiersza : ,,Hmmm..." i te kropki na końcu mam nadzieje ze to ciąg dalszy który nastąpi ;)
Ja od siebie mogę tylko dodać ze kiedyś jak kogoś nienawidziłem to go olewałem, ignorancja itd. po prostu tak jakby tej osoby nie było - jak powietrze albo gorzej jak próżnie kosmiczna :D

Paulina Michalska on 14 grudnia 2013 17:54 pisze...

no i to nie pierwszy wiersz ale reszty narazie nie chcę upubliczniać:P a to hmm... na końcu oznacza zastanowienie, refleksję, to nie będzie dalszy ciąg który nastąpi ;)

Mariusz K. on 14 grudnia 2013 21:25 pisze...

Powiem tak: Life is brutal, świat nie jest idealny, jak jest dobro tak będzie i zło, jak jest, miłość, przyjaźń tak będzie i nienawiść - tylko ze tak naprawdę ta nienawiść stworzy tak jakby druga nienawiść przez co będzie coraz mniej tego dobra,a ta refleksja może i jest dobra ale chyba w tym świecie który pędzi i jakby w tej maszynie pen dolino nie zwolni i mało się kto zastanowi dlaczego jest - tylko dusze wrażliwych artystów i poetów mogą to zrozumieć ;)) to takie moje skromne zdanie na ten temat
Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Całkiem fajny wiersz, dawno go pisałaś?

Paulina Michalska on 15 grudnia 2013 11:01 pisze...

jakieś parę dni temu go napisałam ;)

Anonimowy pisze...

Pytam, bo znalazłam ten sam wiersz na pewnej stronce i widać, że był publikowany w 2005 roku :) Wytłumaczenie jest więc chyba tylko jedno..?

http://wiersze.kobieta.pl/wiersze/nienawisci-220133

Paulina Michalska on 15 grudnia 2013 18:31 pisze...

bo to ja go tam wrzuciłam kiedyś dawno i niedawno tą kartkę z wierszem znalazłam na strychu, to napisałam że tak powiem od nowa tym razem na blogu(bo myślałam że chodzi Ci o to kiedy go napisałam na bloga), z małymi poprawkami :)

Agata Bielecka on 15 grudnia 2013 19:53 pisze...

Paulina ładny wiersz napisałaś taki pobudzający do refleksji nad uczuciem które w każdym mozna wzbudzić...

Agata Bielecka on 15 grudnia 2013 19:54 pisze...

Paulina ładny wiersz napisałaś taki pobudzający do refleksji nad uczuciem które w każdym mozna wzbudzić...

Sathurath on 22 lipca 2014 20:58 pisze...

Moim zdaniem wszystko jest potrzebne. Ja nie jestem mędrcem, ale myślę, że nienawiść pozwala nam poczuć też miłość. Bo skoro kogoś nienawidzimy to też kogoś kochamy.

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz:)